Købs- og leveringsbetingelser

Det er vigtigt for Stick, at alle kunder er tilfredse efter at have handlet hos os. Hvis du har spørgsmål til de vilkår, vi anvender, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, så vi kan hjælpe dig!

For produkter mod væggelus gælder også andre vilkår for at undgå spredning, se særlige vilkår væggelus.

Leveringsbetingelser

Fragtomkostningerne for en bestilling debiteres efter vægt og transportform. Dine faktiske fragtomkostninger for hele købet fremgår altid ved kassen før køb. 

Normal leveringstid er cirka 1-3 arbejdsdage for varer, der er på lager (lagerstatus fremgår af kassen), dog kan vi aldrig garantere leveringstid, da der kan opstå uventede problemer hos os, transportøren eller kunden. I højsæsonen kan det tage længere tid for både produkter på lager og øvrige produkter.

Vi sender bestillinger med Budbee og DHL. Vi påtager os ikke noget ansvar for eventuelle forsinkelser afhængig af fragtfirmaet, og vi påtager os heller ikke det økonomiske ansvar for konsekvenser, der måtte opstå. Bemærk at den valgte Service Point ikke kan garanteres.

Det er vigtigt at tænke på følgende:

  • Du har ansvaret for at sikre, at de oplysninger, du har angivet for levering, og som kan blive brugt til advisering, er korrekte. Ved mislykket levering, som skyldes mangelfuld information fra kunden, opkræves et gebyr på DKK 150 eller hele ordreværdien (det, der er lavest). 
  • Ved hjemmelevering eller direkte levering til virksomheder er det kundens ansvar at tage imod varen. Hvis forsendelsen ikke modtages, opkræves et gebyr på DKK 150 eller hele ordreværdien (det, der er lavest).
  • Har du bestilt og ikke afhentet din forsendelse, inden den går retur til os, for pakker hos transportør op til ca. 14 dage, opkræver vi et gebyr for ikke afhentet pakke med 150 DKK eller hele ordreværdien (det, der er lavest). Gebyret dækker vores omkostninger til transport og håndtering af varerne. 
  • Hvis du opdager skader på pakken, skal du straks anmelde den til posthuset eller en anden transportør og anmelde skaden. Afhent ikke en beskadiget pakke!
  • Opdager du ikke skaden, før du har åbnet pakken, og skaden er af den art, at den kan henføres til postens eller transportfirmaets håndtering, skal du kontakte dem og anmelde skaden.
  • Hvis du vælger et postnummer i fragtvælgeren, som ikke stemmer overens med din faktiske leveringsadresse, kan det være, at din valgte forsendelse ikke er mulig. I dette tilfælde ændres din fragt til en alternativ transportør, som kan levere ordren.
  • Hvis en eventuel tvist med posten eller transportfirmaet ikke kan løses, skal du kontakte os via vores kundeservice, så vi kan hjælpe dig.

Fortrydelsesret/reklamation

Du har ret til at returnere bestilte fejlfrie varer uden begrundelse. Meddelelse om dette skal gives så hurtigt som muligt, dog senest inden for fjorten (14) dage efter modtagelse af varen. 

Når de returnerede varer er os i hænde, krediteres du for varer og fragt, og du refunderes da i henhold til samme betalingsmetode, som du har anvendt ved købet. Dette sker inden for 14 dage, fra vi har modtaget din returnering. Er produktet taget i brug, forbeholder vi os ret til at foretage et værdiforringelsesfradrag, dvs. hvis produktet har været anvendt mere end det, en normal inspektion kræver. Dette omfatter også eventuelt tilbehør til produktet såsom produktemballage, manualer, dele og forbrugsartikler.

Du betaler selv returfragten, når du vælger at benytte dig af fortrydelsesretten. Du kan bestille returfragt gennem os, prisen for denne er 65DKK som standard og 130DKK for pakker, der vejer mere end 2 kg.

For at fortryde købet er det vigtigt, at du giver vores kundeservice besked, inden du returnerer varen, så vi kan hjælpe dig, give dig korrekte returinstruktioner og er klar til at modtage varen. Angiv dit ordrenummer i denne kontakt, hvilket forenkler og fremskynder din sag. 

Reklamationer: Hvis man kan påvise, at der er fabrikationsfejl på produktet, får man et nyt produkt eller fejlen udbedret med f.eks. nye dele. Reklamationsretten gælder ikke ved slidskader, faldskader, skader pga. eksterne faktorer, som ikke kan henføres direkte til fejl på produktet, fejl pga. håndtering eller manglende vedligeholdelse m.m. Ved reklamation skal du altid underrette vores kundeservice for at oprette en reklamationssag. I denne fase vejleder vores kundeservice kunden for at fastslå, at fejlen, der påberåbes, faktisk er af en sådan art, at det kan give anledning til reklamation.

Vi kan desværre ikke garantere, at vores produkter altid bekæmper skadedyr med succes. Årsagen er, at omfanget af skadedyrsangrebet, skadedyrs adgang til føde og flere andre faktorer kan påvirke resultatet, som er uden for vores kontrol. Vi kan dermed ikke erstatte varer, der er taget i brug, f.eks. fordi en vare ikke opleves som effektiv og hensigtsmæssig.

For virksomheder gælder fortrydelsesretten ikke, kun i aftalte specielle tilfælde.

Betaling

Se Klarnas vilkår, vises også ved kassen.

Personoplysninger

Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med gældende bestemmelser. Vi har også en privatlivspolitik, som berører vores håndtering af dine personlige oplysninger, der er relateret til EU's databeskyttelsesforordning GDPR.

Cookies

Cookies er små tekstfiler, der sendes fra vores webserver og gemmes på din computer, tablet eller smartphone. Stick bruger såkaldte «cookies» for at sikre god funktionalitet i butikken. Vi indsamler ikke personlige oplysninger om dig som besøgende. I stedet bruges cookies til at holde styr på din indkøbskurv samt huske de valg og indstillinger, du har foretaget i butikken. Hvis cookies er deaktiveret, vil siden ikke fungere korrekt, og du vil ikke kunne handle.

Se mere information i vores cookiepolicy samt hvilke cookies der anvendes på websitet. Læs også vores privatlivspolitik under afsnittet Oplysninger om brug af websitet for at se, hvordan vi behandler dine personoplysninger ved hjælp af cookies.

Her kan du ændre dine cookie-indstillinger.

SMS-advisering

Det mobiltelefonnummer, du angiver i kassen, kan blive brugt til SMS-advisering af levering eller øvrig kommunikation, som vedrører din ordre.

Tvist

Eventuelle tvister løses i første omgang i dialog med vores kundeservice. Vi følger nationale forbrugerorganisationers anbefalinger og henviser i øvrigt til Europa-Kommissionens værktøj til tvistløsning på nettet.

 


Særlige vilkår for produkter mod væggelus

Væggelus er et skadedyr, som er dyrt og svært at fjerne. Væggelus kan spredes med forsendelser, som kommer tilbage til os fra kunden, til vores virksomhedslokaler eller i værste fald til andre kunder. Af den grund kan vi ikke modtage pakker med væggelusprodukter, som har været hos slutkunden, hvilket påvirker vores mulighed for at modtage returvarer, samt hvordan vi håndterer reklamationer.

Særlige vilkår omfatter følgende produkter mod væggelus:

  • Nattaro Safe® 30 m
  • Trapit plus mod væggelus 5-pak
  • Væggelusfælde Climb-Trap 4-pak
  • Madrasovertræk - BugStar®

Gælder også samtlige øvrige produkter, hvis kunden ved, at denne har et igangværende væggelusangreb i de lokaler, hvor forsendelse/pakke eller produkter er håndteret.

Returvarer

Vi har ikke mulighed for at modtage returnering af berørte produkter efter afhentning fra kunden. Det er for ikke at risikere at sprede væggelus.

Reklamationer

Ved reklamation skal du altid underrette vores kundeservice for at oprette en reklamationssag. Send ikke et produkt tilbage til os med henblik på reklamation. Reklamationshåndtering for berørte produkter sker ved hjælp af billeder og øvrig kommunikation for at undgå risikoen for at sprede væggelus.

 


Retningslinjer for produktanmeldelser

Produktanmeldelser er et vigtigt værktøj for Stick for at informere kunder om produkters fordele og ulemper, så de kan træffe velinformerede valg og få en bedre købsoplevelse.

Kun kunder, der har købt og brugt et produkt, får mulighed for at afgive en anmeldelse. Kunder kan tilbydes en rabat som modydelse for at give en anmeldelse. Ved at indsende din anmeldelse, inklusive eventuelle billeder (som skal være dine egne), giver du Stick en vederlagsfri og ubegrænset ret til at bruge indholdet – både selve anmeldelsen og eventuelle billeder – kopiere og oversætte det, bruge det i ekstern kommunikation samt offentliggøre det på vores websites.

For at en anmeldelse kan godkendes, skal den udelukkende handle om selve produktet. Manipulerede anmeldelser godkendes ikke, og det gør heller ikke anmeldelser, der ikke er relevante, ikke relaterer til produktet, indeholder ulovlige udtalelser eller ikke følger god brancheskik for anmeldelser.

Anmeldelser er udtalelser og vurderinger fra tredjeparter (kunder) med anmelderen som afsender. Anmeldelser udgør derfor ikke meninger, angivelser, anvisninger, information eller markedsføring fra Stick AB.

Stick bruger løbende anmeldelser til at forbedre produktsortimentet. Da vi løbende ændrer vores sortiment, kan vi være nødt til at fjerne anmeldelser, der ikke længere er korrekte eller relevante, hvis produkter er ændret, udgået eller erstattet. Har du spørgsmål om anmeldelser, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Copyright © 2025 Stick AB
To top